Fejlende bilag: Fakturaer med status Accepteret - Teknisk, men kan ikke ses i Navision Stat
Opdateret 08-05-2024 kl. 14.10
Der er udarbejdet en midlertidig løsning til udfordringen med fakturaer, der har status Accepteret - Teknisk i IndFak eller Statens Digitale Indkøb, men som ikke kan ses i Navision Stat grundet en fejl i det modtagende transportlag foran Navision. Fejlen kan fortsat opstå og derfor skal I fortsætte med at kontrollere alle bilag i IndFak eller Statens Digitale Indkøb og om de optræder i Navision Stat. Hvis dette ikke er tilfældet og der er et kritisk behov for udbetaling, må fakturaen oprettes og håndteres manuelt i Navision Stat.
Vi arbejder fortsat på en permanent løsning af problemet. Indtil den er klar, beder vi brugere af Navision Stat om at anvende en workaround til den midlertidlige løsning.
Find vejledning til workarounden
Som permanent løsning forbereder vi en patch, som kan anvendes af institutioner på NS11.2. Senest mandag den 13. maj publiceres patchen under NS11.2 Officiel release på Økonomistyrelsens hjemmeside
Næste opdatering: 13-05-2024 kl. 13:00
Fejlende bilag: Dubletter af indgående dokumenter
Opdateret 08-05-2024 kl. 14:10
Der er fortsat udfordringer med dubletter af indgående dokumenter i Navision Stat sendt én gang fra IndFak eller Statens Digitale Indkøb. En indbygget kontrol sikrer, at kun det ene bilag kan accepteres og kan føres til udbetaling. Dubletten, der ikke kan accepteres må heller ikke afvises, men skal forblive uberørt. Dubletterne skal håndteres manuelt eller via en kørsel.
Gå til Patches under NS11.3 Officiel release og find mere information
I forhold til dubletter, der ligger i NS Udvekslingstabellen, kan fejldokumenterne sættes til håndteret, da vi forventer, at de er kommet ind i Navision Stat.
Vi arbejder på en permanent løsning, som sikrer, at dubletter ikke kommer ind i Navision Stat. Løsningen er fortsat under udvikling og skal testes, før vi kan frigive den.
Næste opdatering: 15-05-2024 kl. 12:00
Løst: Fejl ved import af delregnskaber til Navision Stat
Opdateret 07-05-2024 kl. 13:50
Fejlen optrådte alene hos kunder hos Statens It, og er rettet nu.
Løst: Teknisk fejl, når der forsøges åbnes Indgående Købsdokumenter
Vi har løst den fejl, der forårsagede en lang teknisk fejlbesked, når brugere forsøgte at åbne Indgående Købsdokumenter, Indgående fakturaer og kreditnotaer, og andre indbakker i Navision Stat.Fejlen løses ved at installere den nyeste version af eDelivery Invokeren, som gør det muligt at tilgå siderne, selvom der er dokumenter med tekniske fejl.
Rettelsen installeres af jeres IT-hosting leverandør.
Find rettelsen under NS11.2 Officiel release > Patches